شناسهٔ خبر: 28721 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری همایش راهوران محله (دهیاران) در خوزستان

همایش همایش راهوران محله (دهیاران) با حضور مسئولین استانی جمعی از دهیاران در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان، همایش راهوران محله (دهیاران) با حضور مسئولین استانی جمعی از دهیاران در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد.

رئیس پلیس‌راه خوزستان خبر داد: در نیمه اول امسال در جاده‌های استان ۲۰ در صد افزایش تصادفات را داشته‌ایم و خوشبختانه در تصادفات جاده‌ای روستایی ۱۶ درصد کاهش تصادفات را شاهد بوده‌ایم.

سرهنگ دولتشاهی در همایش راهوران گفت: توجه رانندگان روستایی باهدف کنترل تخلفات حادثه‌ساز، آموزش و نظارت بر نحوه رفت‌وآمد رمه‌ها و گله‌ها، انجام کارهای فرهنگی و آموزشی توسط دهیاران، رسیدگی و مدیریت در مواقع اضطراری به‌ویژه تصادفات و سوانح رانندگان از وظایف راهوران است.

دکتر سیاحی گفت: نهایی کردن طرح جامع عملیاتی  در حوزه راه‌ها  از اولویت‌های بخش ایمنی استان است و بر لزوم شناسایی محورهای حادثه‌خیز روستایی  و رفع مشکلات این نقاط تأکید کرد.

معاون عمرانی استاندار اشاره کرد: آموزش دهیاران به‌ویژه دهیارانی که در محورهای حادثه‌خیز استان هستند در راستای فرهنگ‌سازی بهتر در روستاها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان گفت: راه‌سازی ایمن و مطلوب و فرهنگ‌سازی در بین کاربران جاده‌ای شبکه راه‌ها می‌تواند تصادفات و تلفات جاده‌ای را به شکل قابل‌توجهی کاهش دهد.

مسعود مصدقی افزود: انضباط ترافیکی، مهندسی ترافیک، منطقی کردن قیمت سوخت، توسعه شبکه ریلی، توسعه ITS و توسعه و بهبود راه‌ها ازجمله پیشنهاد‌هایی است  که می‌توان جهت ساماندهی وضعیت موجود بیان کرد.

وی بر نوسازی ناوگان عمومی و فرهنگ‌سازی بیشتر در جهت استفاده کاربران جاده‌ای از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در راستای  کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد.

در پایان معاون امور عمرانی استانداری خوزستان از مسعود مصدقی با اهداء لوح تقدیر به پاس تلاش در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و همچنین تعدادی از دهیاران و رانندگان نمونه استان تجلیل کرد.

نظر شما